Yleiset ehdot

Giitu

Yleiset käyttöehdot Giitu.fi verkkokaupassa, verkkopalvelussa.

Yleistä

Tästä www.giitu.fi sivustosta vastaa Giitu Shop Oy 2961838-1

  • fi verkkokauppa on tarkoitettu yli 15-vuotiaille asiakkaille. Alle 18-vuotias voi tehdä huoltajansa luvalla verkkokaupastamme luotottomia ostoksia.
  • Myös yritykset voivat käyttää giitu.fi palveluja, kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske heitä.
  • Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, rekisteröitymällä tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja.

Giitu Shop Oy yrityksellä on oikeus muuttaa verkkokaupassa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä laskutusehtoja.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelu

puh +358 45 7872 3784                         Puhelun hinta 0,044 € / min.

Avoinna arkisin 10-16                             Sähköpostiosoite [email protected]

 

Osoite ja noutopisteen sijainti.

 

Giitu Shop Oy

Ilmailunkatu 17

33900 Tampere

Y-Tunnus 2961838-1

 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteessa www.giitu.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Verkkokaupan kori ei ole varaava.

Hinnat

Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja tarjouksia. Kaikki hinnat on ilmoitettu sitoumuksetta ja Giitu Shop Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin sekä varaa oikeuden kaupan purkamiseen/peruuttamiseen hinnoitteluvirheen johdosta. Giitu.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen ollessa kyseessä. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan verkkokaupassamme sitä, että tuotteen hinta poikkeaa selvästä ja merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta. Poikkeamalla tarkoitetaan esimerkiksi tuotteen hinnan olevan 0,00 euroa tai tuotteen hinta poikkeaa selvästi yleisestä hintatasosta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän hintatiedon olevan virheellinen.

Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa, mikäli tilaamaasi tuotetta ei voida toimittaa tai toisella vastaavalla tuotteella korvata. Korvaavista tuotteista on asiakaspalvelumme yhteydessä asiakkaaseen sähköpostitse.

Verkkokaupan hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%. Giitu.fi riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, arvonlisäveron, valuuttakurssien tai muiden julkisten maksujen muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Nouto Postista / automaattiin – Postipaketti.                                                                  7,90€/toimitus

Posti kotipaketti ovelle                                                                                                  19,90 – 29,90€/toimitus

Posti rahti, kuljetus asuntoon sisälle                                                                             49€/toimitus

Posti rahti, isot tuotteet kuljetus asuntoon sisälle                                                          99€/toimitus

 

Nouto Ilmailunkatu 17, 33900 Tampere toimipisteeltä ilmainen. Sovi noudon ajankohta asiakaspalvelustamme.

 

Käytämme toimituksissa Postin palveluja ja noutopaikka määräytyy sen mukaisesti.

Tilaukset toimitetaan haluttuun osoitteeseen tilauksella ilmoitetuilla toimituskuluilla. Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristo-alueille tai ulkomaille ota yhteyttä asiakaspalveluun [email protected] asiakaspalvelumme varmistaa onko tilaaminen mahdollista ja aiheutuuko tästä lisäkuluja.

Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys.

Jos lähetys palautuu noutamattomana ja se joudutaan lähettämään uudestaan asiakkaalle, veloitetaan toimituksesta hinnaston mukainen toimituskohtainen lähetysmaksu.

Alennus- ja tarjouskoodit

Giitu.fi tarjoaa välillä alennuksia ja tarjouksia alennuskoodeilla tai ilman koodia. Tarjouskoodit ovat normaalisti voimassa vain 1 kerran/asiakas, käytön jälkeen koodi ei välttämättä enää toimi, ellei kyseessä ole aikaan tai yhteistyökumppanuuteen rajoitettu tarjouskoodi. Tarjouskoodien voimassaoloajat kuitenkin päättyvät ja Giitu.fi ei vastaa tarjouskoodeista tai alennuksista, joita on luvattu ulkoisten yritysten sivuilla.

Tuotteiden toimitus

Toimitamme tilauksia Suomeen. Käsittelemme lähtevät tilaukset arkipäivisin ja varastostamme heti löytyvät tuotteet lähtevät keskimäärin 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mikäli tilauksella on useampia toimitusaikoja sisältäviä tuotteita, pyrimme toimittamaan lähetyksen yhdellä toimituksella. Normaali toimitusaika on noin 5 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Tehdastoimituksissa toimitusaika tilauksesta toimitukseen on noin 5 viikkoa. Jos tilauksesi toimitetaan useampana lähetyksenä, maksat vain yhdet toimituskulut. Pakettia säilytetään Postin noutopisteessä saapumisilmoituksessa ilmoitetun ajan paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan pakettiasi, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan paketin puolestasi. Henkilöllisyys on todistettava aina pakettia noudettaessa.

Kun olet vastaanottanut tavaran, pidä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä kunnes olet päättänyt pitää tavaran.

Sopimuksen sitovuus

Osapuolia sitova sopimus syntyy, kun Giitu Shop Oy on lähettänyt asiakkaalle erillisen tilausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

Giitulla on oikeus yksittäisissä tapauksissa hylätä asiakkaan tilaus, Giitu ei takaa verkkokaupan tuotteiden saatavuutta kaikissa tilanteissa.

Giitu ei vastaa verkkopalvelusta ostetun tuotteen soveltuvuudesta tai tuotteen käyttötarkoituksesta asiakkaalle.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: verkkopankit, luottokortit, Collector lasku ja jousto.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminen. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka. Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Giitu.fi verkkokauppa käyttää suojattua yhteyttä.

Peruutus- ja palautusoikeus

Peruutusoikeus on 14pv tavaran vastaanottamisesta.

Kaupan peruutuksessa on aina otettava mahdollisimman pikaisesti yhteyttä Giitu.fi asiakaspalveluun. Toimi alla olevan ohjeen mukaisesti.

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen eikä se ole ehtinyt lähteä vielä kuljetukseen, koko tilauksen peruutus onnistuu.

Lähetä tilausvahvistuksesi sähköpostitse [email protected] ja ilmoittamalla peruuttavasi tilauksen. Lisää viestin aiheeksi kaupanperuutus, sukunimesi ja päivämäärä

Mikäli toimitus on jo lähtenyt, lähetys tulee noutaa tai vastaanottaa normaalisti.

Lähetyksen noutamatta jättäminen ei tarkoita kaupan peruutusta.

Noutamatonta lähetystä/palautusta vastaava hinnaston mukainen summa vähennetään sovitun kaupanperuutuksen loppusummasta.

Noutamaton lähetys/palautus (Postipaketti)                                                                 7,90€/toimitus

Noutamaton lähetys/palautus (Posti kotipaketti)                                                          19,90€/toimitus

Noutamaton lähetys/palautus (Posti rahti)

veloitetaan todellisen rahtikulun mukaisesti, joka on vähintään                                      49€/toimitus

Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen peruuttamisen jälkeen.

Sovitut palautukset

Kun olet sopinut Giitun asiakaspalvelun kanssa palautuksesta toimi seuraavasti.

Palautettava tuote tulee olla pakattu huolellisesti ja käytettävä mahdollisuuksien mukaan alkuperäispakkausta. Saat asiakaspalvelustamme palautukselle sopimusnumeron, joka täytyy merkitä näkyvästi pakkaukseen ylimääräisten kulujen välttämiseksi!

Jos olet päättänyt tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, on teidän vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Kun palautettava tuote on saapunut Giitu Shop Oy varastolle ja tuote on tarkistettu vastaavan palautusehtoja, suoritetaan rahanpalautus.

Tuotetta ei voi palauttaa, jos siitä on tuotetiedoissa erikseen ilmoitettu tai se kuuluu seuraaviin poikkeuksiin.

Poikkeukset

Hygieniatuotteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta ja sellaiseksi katsotaan mm. tyynyt, peitot, saippuat, käyttöönotetut astiat jne. Räätälöidyillä mittatilaustuotteilla, jotka myydään erikoistilauksesta joko verkkokaupan tai sen projektimyynnin kautta ei ole peruutus- palautusoikeutta ellei siitä ole erikseen tilausvaiheessa sovittu.

Elinkeinoharjoittajalle myydyillä tuotteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta.

Sisustuskellarin tuotteet

Sisustuskellarin tuotteet ovat olleet POF asuntomarkkinoinnin käytössä mallisisustuksissa. Tuotteet eivät ole olleet kuluttajakäytössä. Tuotteita on käytetty eri malliasunnoissa ja ovat voineet saada kuljetuksissa naarmuja tai muita vahinkoja. Nämä tuotteet myydään siinä kunnossa kuin ne ovat tuotekuvauksessa ilmoitettu joko kuvin tai sanallisesti kuvailtuina. Näiden tuotteiden peruutuksissa veloitetaan asiakkaalta palauttamisesta aiheutunut todellinen kulu ja mahdollinen arvonalentuminen.

Sisustuskellarissa myytävät tuotteet luokitellaan Patinamittarilla, jonka symboli on suurennuslasi.

  • 1 symboli tarkoittaa tuotteen olevan arvioitu hyväkuntoiseksi ja on lähinnä pölyyntynyt tai naarmuuntunut hieman.
  • 2 symbolia on annettu tuotteelle, joka on arvioitu olevan hieman likainen tai saanut kuljetuksissa naarmuja jotka on helposti havaittavissa.
  • 3 symbolia annetaan tuotteelle, joka on selvästi naarmuuntunut tai likainen.

Viat kerrotaan rehellisesti ja kuvataan mahdollisimman kattavasti. Annamme tuotteesta mielellään lisätietoja, lähetä kysymyksesi [email protected] osoitteeseen.

Voit tulla myös käymään toimipisteellämme tarkastamassa tuotteen, sovithan käyntisi asiakaspalvelustamme. (Tuotteen saa tarvittaessa heti mukaan).

Rahanpalautus

Rahanpalautukset suoritamme takaisin 14 pv:n aikana kun palautus on hyväksytty ja tuote on palautunut Giitu Shop Oy verkkokaupan varastoon ja se on tarkistettu vastaavan palautuksenehtoja. Rahanpalautus suoritetaan takaisin, sillä maksutavalla kun asiakas on sen maksanut tai muutoin mikä on nimenomaisesti asiakkaan kanssa sovittu.

Rahanpalautuksessa on huomioitu peruutuksesta aiheutuneet todelliset kulut ja mahdollinen arvonalentuminen.

Tuotevirhe tai kuljetusvahinko

Mikäli ostamassasi tuotteessa on virhe, ole silloin yhteydessä Giitu.fi asiakaspalveluun [email protected]

Ilmoita havaitsemastasi virheestä mahdollisimman pikaisesti. Kerro sanallisesti mikä on vikana. Kerro myös yhteystietosi ja mikäli sinulla on ratkaisu virheen korjaamiseksi, kerro se ilmoituksessasi. Liitä kuvat yleiskuva (näkyy koko tuote), lähikuva viasta ja mahdollisesti valmistenumero sähköposti-ilmoitukseen. Käsittelemme asiat tapauskohtaisesti.

Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksessa, kirjaa siitä tieto vastaanottoilmoitukseen. Ilmoita vahingosta meille sähköpostitse ja liitä sähköpostin mukaan yleiskuva viasta. Käsittelemme kuljetusvahingot myös tapauskohtaisesti.

Ylivoimainen este (Force majeure)  

www.giitu.fi (Giitu Shop Oy) ei vastaa ylivoimaisen esteen tai ulkoisen tekijän aiheuttamista viivästyksistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten välillä itsenäisesti, saa kuluttaja saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Giitu/Kiitos

 

Arvontojen säännöt